Tjedan od 9.5. do 13.5. posvetili smo najpoznatijim izumima i njihovim izumiteljima. Bilo nam je jako zabavno istraživati kako su nastale pojedine stvari koje su nam olakšale život. Putem linka možete pogledati jednominutni animirani film o izumiteljima.
Na prethodnim fotografijama prikazani su izumi i izumitelji kojima smo se najviše pozabavili. Djeca su ubrzo zapamtila koji izum pripada kojemu izumitelju te su i sama mogla poslagati sličice pravilno.
Kroz svijet izuma prvo smo se zaputili u nebo i poigrali s letećim spravama. Tako smo započeli s izradom balona na vrući zrak od papirnatih tanjura i tempera, a na kraju smo im dodali jednostavnu košaru od papira i špage.
Padobran je izumio djeci dobro poznat hrvatski izumitelj Faust Vrančić. Ovoga puta djeca su imala priliku oslikavati na komadu tkanine. Za tkaninu smo privezali konopce te male lego ljude kako bi što realnije prikazali izum padobrana.
Sljedeći izum također leti po zraku, a to je raketa. Djeca su šaroliko ukrasila svoje rakete te su ih uz pomoć slamke otpuhala u zrak.
Najiščekivaniji izum cijeloga tjedna bio je katapult. Najveći interes djece privukao je ovaj izum koji smo vrlo jednostavno uspjeli napraviti. Bile su nam potrebne drvene špatule za grlo , 9 komada za jedan katapult, plastične žlice, gumice za domaćinstvo i flomasteri za ukrašavanje.
Naš sljedeći izum je dalekozor, a uzor smo pronašli u teleskopu. Pošto ste nam Vi, dragi roditelji, marljivo sakupljali papirnate tuljce, uspjeli smo napraviti puno dalekozora koje su djeca obojala. Da bi bili zanimljiviji, svaki dalekozor dobio je svoja prozirna“ stakalca“ u boji.
Istraživanje s dalekozorima
Napravljene dalekozore iskoristili smo za istraživanje prirode tijekom boravka na zraku u dvorištu našega vrtića.
Eksperiment s balonima
Potreban pribor: 3 staklenke ili staklene čaše, 3 balona, marker, ulje, sapun i voda
Napunili smo sve staklenke vodom, a svaki od balona smo ispunili s tri različite tekućine: vodom, uljem te sapunom. Zatim smo sva tri balona uronili u staklenke s vodom te promatrali što će se dogoditi.
Eksperiment „Svijeća bez kisika“
Potreban pribor: lučica, tanjur, voda, staklena čaša, jestiva boja
U tanjur smo ulili malo vode te crvenu boju kako bi mogli bolje promatrati razinu vode te kako bi ona bila uočljivija. Upaljenu lučicu koja je plivala u vodi poklopili smo staklenom čašom, razina vode unutar čaše je porasla, a svjećica se ugasila. Eksperimentom smo istraživali što se događa sa svijećom kada joj ponestane kisika te smo zaključili da će se ona ugasiti.
Povodom Međunarodnog dana tjelesne aktivnosti (10.5.), provodimo puno zabavnih aktivnosti s kretanjem u dvorani te razgovaramo o važnosti kretanja i vježbanja za zdravlje ljudi.
Brojalica je vrsta ritmičkog govora, ona je sredstvo igre te najprirodniji način dječjeg spontanog izražavanja. Pristupačna je djeci jer se lako pamti, a pritom potiče govorni razvoj, govornu kreativnost, razvoj pokreta i ritma te razvoj spoznajnih sposobnosti.
Brojalica „Sjela baba u balon“.
Na zabavan i aktivan način usvojili smo navedenu brojalicu u čemu su nam pomogle i sličice:
Tekst brojalice:
Sjela baba u balon,
pa se vozi u London.
U Londonu kupi griz
pa se vozi u Pariz.
U Parizu kupi ružu
da se vozi svome mužu.
Muž joj kupi gramofon
da joj svira din-dan-don!
Odgojiteljice Marija Komljenović i Mirna Molnar